Friday, January 21, 2011

duit oh duit


bila kita da duit..mcm2 kita leh buat..kita leh g shoping, g holiday (mcm cuti2 malaysia), mkan puas2, tgk wayang n mcam2 g (bak slogan astro 'macam-macam adaaa')


tp bila kita xdak duit..pokai la jawabnya mcm kartun nie..pea pn xleh wat..g tgk wayang, lepak2 ngan mmbr, mkan kan tempat fav n shoping..nape aku ckp mcm tue?? tue sbb dia aku skung nie tgh ada krisi ngan duit..biasa laaa..elaun aku yg last x msuk2 g..plus aku pnya elaun prac pown lmbt g nk msuk...aduyai...jawabnya..bila mmbr2 ajk lepak sama2 kena la cakap yg x leh ikot..alasannya elaun x msuk g...nasib la badan fudhail oii...tue laaa..det yg dpt sblm nie xnk simpan..boros jea..tp simpan gak laaa..cuma bila dh simpan kat akaun tue dh xleh kuar..nk wt mcm naa..perancangn msa depan la katakan...(rancang la sgt)..

bila elaun dh msuk jea..mcm2 benda aku nk wat atau nk beli..(ikut budget 2011)..haha..50% aku simpan (wajib simpan tue, berguna tok msa depan)..baki dia...beli gitar( bru nk blaja la katakan)..repair moto (padahal tukar minyak enjin jea pown)..beli lcd monitor(maklum laaa...skung nie pki monitor crt jea..yg besar gedabak tue)..tp yg pnting skali..aku rasa aku nk turun KL..nk jmpa mmbr2 aku kat UUM..rindu dowh kat diorg..lama dh x wat keje giler nie..melalak mlam2..men futsal n yg plg bez time ujung mgu..layan dota sampi subuh...layan beb.. tp tue suma keje dulu2..zaman gila2 remaja la katakan..haha..mcm la aku nie dh dewasa sgt..skung nie aku kena tgu la dia msuk...oh dinda ku (aku nya elaun daaa), bila la ko nk msuk nie..kanda sudah x sabar menanti..kanda sgt merindukan mu...

sblm aku mengarut yg bukan2 bek aku stop lue..k.chow

0 comments:

Post a Comment